Irriterad, trött och tiden går alldeles för snabbt.

Varför händer saker när man minst vill att det ska hända??? Just nu sitter jag och försöker stressa av mig själv. Det är stört omöjligt att sova när jag är irriterad och stressad. Stressad är jag för att jag ska upp snart och jag har knappt sovit något och jag vet att klockan går och går. Den stannar inte upp bara för att jag vill det. Annars hade jag pausat den för länge sedan. Hrmpf...

Irriterad är jag för att jag hade precis somnat till och påbörjat nattsömnen så vaknar jag till av att något faller i golvet. Jag kunde inte analysera ljudet speciellt bra, hade ingen aning vad det var för något. Tänkte först att det var något som föll i golvet där katterna normalt brukar härja, men jag kunde inte få ljudet att stämma överens med sakerna runt i kring det området. Jag visste att det var något i sovrummet och då det var mörkt var det svårt att se vad. När jag tände lampan såg jag till min stora fasa vad det var.... 

Katterna hade fällt en stor... "ljusstake".... vet inte vad man kallar det för ... i golvet. Det var en glashållare för värmeljus. Jag kan inte påstå att det var ett fat eller bricka men formen var som ett fat med lite krusiduller på. Den hade plats för 4 stycken värmeljus. Tänkte ta en bild, men orkade inte hämta kameran.

Eftersom det blev glasskärvor och bitar över halva golvet var jag naturligtvis tvungen att ta reda på det. Har ingen större löst att trampa i det på grund av lathet och jag kunde inte direkt bara stänga igen dörren heller. Av någon slags naturlag kommer jag definitivt att trappa i något kvarliggande splitter imorgon eller så. Spelar nog ingen roll hur mycket eller hur noga jag dammsuger så kommer det finnas kvar minst ett splitter som jag kan trampa i. Imorgon blir det för mig att ta hem ett par av inneskorna från jobbat och börja använda sådana igen. Har inte behövt använda inneskor sedan jag bodde i huset där det kunde vara kallt på golvet.

Nåja, nu ska jag åter försöka placera mig i sängen, men mina benmuskler är fortfarande stressade och spända, de vill inte slappna av och då är det svårt att somna, vet inte vad jag ska göra. :o( Jag brukar ta en ipren när det är så, men dessvärre har jag inga ipren hemma. Ja, jag skulle nog behöva gå till en läkare... då skulle jag säkert få 100 olika sorters mediciner för både ditten och datten.

Det är klart att jag skulle nog sova bättre om jag inte hade katterna springade över mig eller i sovrummet överhuvudtaget. Men det känns lite elakt att stänga ut dem för flera timmar och sedan vara borta nästan hela dagen pågrund av jobb. Speciellt nu när de är kattungar och innekatter. Tidigare katter har ju varit delvis utekatter och de har liksom inte brytt sig så mycket om de inte har fått sova i sovrummet. Vissa gånger har de självmant valt att sova någon annanstans eller försökt tjata sig till att få gå ut under nattetid. Dock blev det slut med att vara ute under natten då ena av katterna nästan blev tagen av en räv eller något i den stilen. Ex sambon kunde inte riktigt avgöra vad det var för djur, men det var ett djur med 4 tassar och den hade kattstackaren i munnen. Tack och lov klarade hon sig... När hon kom in var hon alldeles tilltuffsad och blöt över rygg och nacke. Hon hade dock inga tuggmärken, vad jag kunde upptäcka ialla fall. Hur som helst är många katter självständiga djur... Men det tar lite emot att lämna kattungar ensamna under en längre tid, därför får de vara i sovrummet under natten.

Nu ska jag faktiskt försöka göra ett nytt försök att sussa!


Hupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0