Snart julafton!

Jag har absolut ingen julkänsla! Jag kan inte förstå varför, jag brukar tycka att detta är den mysigaste tiden på året bortsett från att det är kallt. Det är så fint med alla ljusstakar och stjärnor i  fönstrena och ljusslingor i träden etc etc...  Förra året hade jag nästan alla mina julsaker framme, i år har jag bara två adventsljussakar och två stjärnor framme.... och granen förstås, som mina katter använder som klätterträd.

Jag vet inte var julkänslan har tagit vägen. Skulle faktiskt kunna skippa julafton i år... men det är maten jag är ute efter, annars hade jag nog kunnat skippa det. heh...  för tillfället står syster yster i köket hemma hos mor och fixar med ett så kallat pepparkakshus. Det ska bli intressant att se om de kommer att få ihop huset i slutändan. Jag har varit och brytt mig lite, bara för att jag är en sådan person. :oP

Kanske julkänslan kommer imorgon med mina pengar... men jag känner inte för att åka och köpa julklappar. huh... men det är klart jag måste fixa något i alla fall. Det är ju inte mer än rätt. Jag hade en tanke på att handla julklappar på annan ord men det får nog bli lokala julklappar. Jag tror att jag vet vad jag ska köpa åt syster yster. Det blir ialla fall någon som är lätt att bära hem för henne. Svårare blir det att handla något till alla andra. Har ingen som helst susing vad jag ska köpa åt bror t ex. Strumpor, kan jag ju alltid köpa, men hur roligt är det att få strumpor för femtielfte året i rad?  Nåja, vi får se vad det blir...

F'resten, en toppenjulklapp åt mig skulle vara pengar. Jag såg att det var planerat ett live-event i poker i slutet av februari. Skulle verkligen vilja åka. Jag höll på att räkna att själva resan skulle gå på 2500 kr totalt... med flygbuss till och från skavsta plus flyg från Kallax till Sthlm och flyg från Skavsta till Edinburgh. Hotellet skulle gå på ca 2000 kr för två nätter. Mat och dryck.. hmm... 1000 kr max. Det är lite överslagsräkning, men inte mer än 5500 för hela resan. Jag måste räkna på det hela, om jag betala flyget enskilt och resten vid tillfället så borde det funka. Men men, det förutsätter att jag får lite julklappspengar. Sjukt billigt är det att åka från Skavsta till Edinburgh, inte ens 200 kr enkel resa när jag kollade igår. Det som kostar är resan mellan Kallax och Arlanda, speciellt om man vill åka på samma dag över till Skottland. Å andra sidan, om jag väljer att natta över i Stlm eller Nyköping så är jag ändå uppe i den summan, så det spelar ju ingen större roll. Nåja, drömma kan jag ju alltid göra... men får jag jobbet som jobb, där jag är nu så ska jag åka. Jag har sagt att om jag åker så kommer jag meddela i sista sekund, dvs det har jag sagt till gänget som ska åka till skottland, att det är inget jag kan bestämma nu.

Nu ska jag göra något annat.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: J A S M I N E

Hejsan!

Kan du göra mig en tjänst?

Säga vad jag kan förbättra på min bloggdesign och vad du tycker om min nya annorlunda blogg :)

Tack! Jasmine

2009-12-26 @ 11:55:05
URL: http://lovephotos.blogg.se/
Postat av: t a k a i ♥

heiii :*

ska vi följa varandra på bloglovin? :D

2010-01-04 @ 23:42:23
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0