Tillåt mig småle!

En sak är säker, tiden går extra snabbt när man jobbar, men den står still när man vill att den ska gå snabbt. Det är redan den 16:e idag och snart är det julafton och inte en enda julklapp är köpt. :o( Jag kan bara önska och be att jag får någon form av slant innan julafton så man kan köpa något ialla fall. Nog för att maten betyder mest. heh.. Nåja, någon form av julklapp ska man väl kunna få ihop på egen hand utan affärens hjälp.

Idag blev jag hemskjutsad av min bror.... tidigare på dagen ringde jag mor för att höra om hon kunde svänga förbi med värktabletter. Dock kunde hon inte det för att hon jobbade så hon tyckte att jag skulle ringa bror... så gjorde jag också och han sa ok... hmmm.... Just nu är det inte så himla roligt för jag har fått så ont i lederna pga kylan ute. På dagen är det inga större problem, värre är det när man ska sova och det gör ont konstant. Det är ingen smärta, men det är värk. Jag ville att bror skulle komma innan jag slutade eller till det jag slutade. Jag har ingen aning om jag snurrade till något för honom eller om han hade annat för sig. Ingen bror hade kommit till det att jag slutade vad jag vet, därför ringde jag hem dels för att höra om han hade hittat några tabletter och dels för att höra om han var påväg eller så. Syster yster sa att han hade åkt redan! HUH... Jag gick ut och väntade i kylan, tiden gick och ingen bror dök ut. Tillslut ringde jag till bror och fick då veta att han var hemma. Tala om kommunikation. hahaha...  Det var inte hela världen men bror åkte på att skjutsa hem mig. Jag hade tänkte ta 19.00 bussen hem till mig.

Dagen till ära
pratade jag med min kära far också. Han ville att jag skulle komma förbi. Jotjena, för vilka pengar? Det jäkliga är att det är dyrare att åka och hälsa på dem nu när de har flyttat. Det blir ju 200 kr tur och retur. :( Det är mycket pengar för tillfället. Jag önskar att jag var rik och 200 kr inte var så mycket pengar. Normalt är det ju inte så mycket pengar men just nu är ju även 20 kr mycket.

Hupp, nu får det vara bra för nu är jag trött. Det blir en tidig kväll i kväll tror jag. :)



På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0