Tråkigt och roligt!

Det tråkiga är att mitt lilla syskonbarn fyller 1 år på Söndag och min far skulle åka dit och fira honom. Jag ville så gärna följa med men dessvärre måste jag ju jobba, kan ju inte välja något annat. Typiskt, jag missade dopet och andra tillfällen. :( Grr...

Det roliga är ju att syster yster äntligen har behagat sig att åka hem. Mycket bättre skulle det ju vara om hon kunde behaga sig att flytta till en närmare plats. Som det är nu är det alldeles för långt för att åka och hälsa på lite spontant.

När jag jobbade inom kundservice branchen och även som säljare fick jag lära mig att man alltid skulle förmedla något positivt efter att man hade förmedlat något negativt. Helst skulle man säga något positivt först och sedan det negativa och sist något positivt igen... hmm... det kallades visst för försäljningshamburgare eller något sådant. Nåja, jag skulle ju inte sälja något just nu!

Dagen till ära har jag varit ledig! Ganska skönt, speciellt då jag hade svårt att somna. Jag förstår inte varför. Det bara kryper i kroppen! En aning drygt är det! :o( Dock ska jag jobba imorgon lördag... och på Söndag. Kanske bäst att göra kväll nu så man orkar upp, klockan hann ju bli lite över midnatt. Inte bra, inte bra. Jag skulle egentligen bara kolla om det gick någon lämplig buss.. om det går en väldigt tidigt får jag väl gå upp till mammas jobb och fördriva tiden där ett tag. Känner inte för att gå hela långa vägen, speciellt inte om det ska vara kallt och det är precis vad de har lovat. grr...


Okej, okej! Bums i säng var det....



På återseende!


PS. Det gick ingen lämplig buss! Jag börjar elva och det gick en buss kring 08.00... Glöm det!!! Då kan jag lova längre och gå i stället, även om jag inte känner för att gå hela långa sträckan i kyla. *surar över att det inte finns någon lokaltrafik på helgen*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0