Tripp till mor och $25

Dagen till ära bjöd på en tripp över till mor. Innan jag kunde fullborda trippen till mor blev jag tvungen att spendera lite tid på stan, då bussen/chauffören hade en halvtimmas rast. Lyckligt nog lyckades jag tima in sista bussen över. Det hade kunnat vara så illa att jag hade fått ta apostlahästarna från stan. Nu hade jag tur att det gick en sista buss över. Jag passade på att handla lite, när jag ändå var i stan. Av en slump sprang jag på min barndomskompis mamma. Hon undrade varför jag aldrig tittar förbi... jag ursäktade mig med att jag är så sällan på stan och det är väl mer eller mindre ett faktum. Nåja, jag får väl ta mig i kragen och titta förbi någon gång här framöver. Jag vet ju att hon har velat ha skott från en blomma som jag har. Hmm.. får väl se om jag kan inhandla lite blomjord här framöver och sätta ett eller två skott åt henne. Min kompis mamma är så underbar. En väldigt gullig kvinna.....

Nåja, jag törs inte sätta något datum på när jag kan tänka mig att titta förbi. Snart får det väl bli. Ungefär lika snart som en annan kompis till mig fyller år. Fråga är vad jag ska inhandla till henne dådå. Får väl fundera på det ett tag till. Oooo.. får inte glömma farmor också. Egentligen borde jag spendera mer tid ute bland folk än hemma vid datorn. Jag får väl erkänna att jag är lite slö... får väl se till att baka något eller fixa något ätbart och bjuda hem folket i framtiden. Först vill jag ju fräsha till köksbordet. Har ju tänkt måla både stolar och bord svart - en tanke jag har haft i många många år. Alternativet är att jag går på återvinningen och ser om de har något billigt köksset. Jaja, detta får bli framtida bekymmer...

Jag tog som sagt bussen över till mors hus och hundarna blev alldeles sjövilda och glada över att se mig. Lill skruttan hade nog saknat mig mest. Det känns ju ganska bra att man är saknad. Jag försöker vara förbi där relativt ofta just för att de inte ska springa omkull mig när jag väl kommer. Lillvalpen är en sådan studsboll. Lyckligtvis var de ute när jag kom så jag kunde skicka minstingen att göra av sig lite. I all iver är det så lätt att det händer en olycka. heh...

Om jag är kvar i krokarna framöver så har jag lovat att jag ska ta valpen och gå en kurs med henne och aktivera henne på ett bättre sätt. Hon behöver verkligen aktiveras för det är 120 knyck hela tiden. Synd att hon fortfarande är valp annars hade man kunnat motionera henne bättre... Nåja, syster yster ska ju hem snart så hon får ta itu med det lilla monstret. hehe..

Hursom helst blev det middag hos mor - korvstroganoff och ris - Mmmm.. yummy!!! Efter middagen tittade vi lite på tv, någon husmäklar serie av semesterhus på semesterparadis. Ganska intressant och fina hus. Därefter blev det dock hemfärd för mig, med ett stopp vid affären. Självklart hade jag ju inte de stora pengarna med mig, så mor fick gå in och betala mina varor. Så pinsamt... heh...

Kvällen hemma har spenderats framför TV:n med Idol! Vet fortfarande inte vem jag tycker är bäst. Kanske efter denna gång de börjar utmärka sig mera. Samtidigt som idol var passade jag på att kolla min mail. Upptäckte till förvåning att en vän hade skickat 25 dollar till ett av mina pokerkonton. Jag hade ju klart och tydligt sagt att hon inte fick göra det eftersom jag inte har råd att betala tillbaka pengarna till henne. Speciellt inte nu när jag håller på att reda upp min ekonomiska situation, som suger så ini hällsprätta. *grr*.... Jag talade om för henne att jag kommer inte kunna betala tillbaka detta nu, varpå hon sa att det vet hon om. Hon vet också att jag betalar tillbaka den dag jag har möjlighet.... Huh!! nästa år? lol... Det har gått riktigt dåligt på pokern här på slutet. :o( Hoppas dock att jag kan dubbla upp det jag fick så jag kan ge tillbaka pengarna till henne asap.  Jaja, nog om detta... nu är det nog snart dags för kudden eller något.



Scrollan
(när hon hade flyttat in)




Hulliganer (mors valp och min katt)




Scrollan har vuxit lite sedan första bilden,
och tagen på bar gärning.
(tagen med mobiltelefon och jag glömde att ha lampa på till kameran)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0