En katt till?

Jag funderar allvarligt och starkt på att ta en katt till. Det blir förstås till mammas stora förtret, eftersom det är hon som åker på att vara kattvakt när jag åker bort... och det kan jag väl förstå. Jobbigast blir det förstås när de inte kan vara kattvakt. Vid sådana tillfällen får jag väl försöka lösa det på annat sätt, beställa plats på pensionat eller så. Nåja, den dagen, den sorgen...

Enda anledningen till att jag funderar på en andra katt är att den här damen går mig på nerverna. Jag har aldrig varit med om en sådan enerverande katt. Det skulle vara Fritz under tidig morgon som vill gå ut. Samtidigt har han inte varit i närheten av detta. Den här damen förstör saker och jäklas. När hon inte får som hon vill så går hon till attack. Hon är ett monster rent ut sagt. Därför tänkte jag att; om jag skaffar en till får hon något annat att tänka på. Nackdelen är förstås att den katt jag ringt på var en hane. Alla vet ju vad det kan bli av två katter - hane och hona om de inte är fixade - kattungar!

Jag har alla fall ringt på en kattgubbe idag, och ska i så fall åka och titta på honom imorgon. Saken var den att ett annat par skulle fundera och det är inte säkert att han finns kvar imorgon när jag tänkte åka dit och titta på honom. Men det finns ju telefon så klart... Först måste jag naturligtvis försöka övertala mor att följa med eller kära bror, då jag inte har någon bil själv. Det blir inte det lättaste. Måste tänka ut någon bra strategi.... hahah... Bäst hade varit om jag inte hade behövt vara beroende av någon av dem. Då hade jag ju kunnat åka iväg utan att fråga först. Det känns ju en aning löjligt att behöva fråga mor när man är över 30 år. hahaha.... Vaaa?? är det inte sjukt??? Självklart bestämmer jag ju själv och vem kan hindra mig? Det är bara en bil som är problemet.... av respekt så tänkte jag fråga... eller inte fråga.... tala om att jag tänkte. Jag vet att mor kommer säga: Men dra inte på dig något fler elände! heheh..  Har man en katt kan man lika väl ha två, det blir inte mer jobb. Har man tre kan man ha fyra.. men där tycker jag nog att gränsen går. ;o)

Ialla fall har jag pratat med mor och de ska plocka upp mig efter jobbet. Tänkte åka dit och förhandla lite... hehe..



Jag vet i alla fall vad den nya katten ska heta i så fall, han ska heta Nisse!!! :oD


Scrollan när hon sover!
(enda gången hon är lugn och gullig ;o)




Nu ska jag göra mig i ordning och bege mig snart.
På återseende och Happy Halloween!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0