Fritzy style!

För ett tag sedan, eller rättare sagt ganska länge sedan, ungefär samma veckan som jag startade den här bloggen sa min kära syster: "Du måste ju göra bloggen mer personlig!" Alltså, nu har jag gjort bloggen mer personlig... jag är inte helt säker att detta är rätt stil då jag vill att den ska vara läsvänlig för ögonen också. Helst av allt hade jag väl föredragit att ha den helt vit. Men nu blev den gul och svart.. Vi får väl se! Det är inte så himla svårt att göra ändringarna. Vad som stör mig mest är när jag pillar i stilmallen och vill pilla lite i kodmallen så får jag ju så klart börja om eftersom jag inte har velat spara stilmallen. Jag menar, jag vill ha det designen/layouten helt klar innan jag släpper den public. Dessvärre var ju inte det möjligt.... så gissa om jag svor något när jag gjorde misstaget första gången. grr...


Nåja, tur är ju att jag vet relativt vad jag pysslar med då jag är utbildad webproducent... huh, det där lät väl fint va? Faktum är att det är inte så himla fint som det låter. Min webproducentubildning var inaktuell redan när vi hade avklarat första terminen. Utveckligen gick fram med stormsteg under den tiden. Helt plötsligt kunde var och varannan skapa en personlig hemsida med hjälp av diverse verktyg. Idag är det mera fokus på programmering om jag inte är helt ute och cyklar. Visst fick vi läsa lite Perl, men hallå, jag och engelska... hmmm... jag kanske har utvecklat min engelska en hel del sedan den kursen så jag kanske hade fixat den biten om jag hade läst kursen idag. Tyvärr tappade jag intresset att hänga med i utvecklingen och jag ville mer eller mindre jobba med människor i stället för datorer. Sååå.... efter ett tufft beslut att läsa upp svenska betygen och andra betyg lyckade ta mig in på lärarutbildning. Det måste jag säga är det absolut bästa beslut som jag har tagit... jag har verkligen tyckt om att plugga. Tråkigt nog var att jag åkte på en buklandning... och blev osäker på om jag verkligen ville jobba som lärare. Dock har jag praktiserat med lärarämne den här sommaren som var, då jag höll i korta datorkurser. Jo, nog trivs jag med lärarämnet alla gånger... :oP


Jaja, men det var ju inte direkt utbildning det här inlägget skulle handla om, det skulle ju handla om mitt nya bloggutseende. :oP JAJA, mina tankar hijacked denna blogg. Bah...  och om jag ska vara lite kritisk till detta bloggverktyg. Jag saknar möjligheten att ändra storleken på bokstäverna och även ändra teckensnitt. Annars tycker jag att detta bloggverktyg är toppen. :oS ... och jag saknar smilies.  :o)


Nu ska jag gå och leta fram mina gamla kursböcker! Oooooo!!!

Kommentarer
Postat av: Gina

Hej!

Tänkte höra vad just du tycker eller tyckte om Michael Jackson, The King of Pop? Var han verkligen så hemskt som många såg honom?



LOVE LIVES FOREVER! <3

2009-10-29 @ 02:04:22
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/
Postat av: Justine

sött blogg! ha en trevlig kväll! kramis

2009-10-29 @ 15:44:15
URL: http://justiner.blogg.se/
Postat av: Hanna

tycker din blogg är personlig, kanske en lite roligare header, men annars är den hur fin som helst :D



Har du blivit lärare ännu, eller pluggar du fortfarande?

2009-10-29 @ 19:58:03
URL: http://piffigagittan.blogg.se/
Postat av: YstraAnna

Men du: http://designadinblogg.se/



Där har jag hittat de verktyg som behövs för att utföra de flesta förändringar. Han har tillochmed ett forum där du kan bli medlem och ställa frågor.



Hursomhelst, vill du ändra storlek på texten handlar det om att klistra in "text style, size el liknande" som för tillfället inte finns med i kodmallen.



På "http://designadinblogg.se/" hittar du också en guide till att ladda upp en egen header. Precis som jag har gjort :P



Det flesta är en barnlek bara man tänker efter lite innan man börjar ^^

2009-10-29 @ 20:54:42
Postat av: fritzy

Header är på gång - mentalt ialla fall! Måste bara bestämma mig hur jag vill ha den. :o\



2009-10-29 @ 22:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0