Halloweenfirande

Jag har aldrig varit någon halloweenfirare. Det står mig så långt borta att helgen passerar nästintill obemärkt. Så klart jag märker av det när jag går i affärer och sådant... och i dag när grannarna har partaj. Egentligen borde jag bjuda hem grannarna så de får höra hur illa det låter egentligen när de poppar. Tanken var ju att de skulle komma över förra året någon gång, men det blev aldrig så. Dessutom sa jag åt dem att skicka en lapp i brevlådan samma dag som de hade tänkt ha fest. Jag tycker inte att det är så mycket begärt om jag ska vara ärlig, det är dessutom deras skyldighet att informera när de ska ha fest. Som vid detta tillfälle hade jag kunnat vara hemma hos päronen i stället för att sitta här och lyssna på dunka dunka och skorr skorr från basen. Trist!!!

Normalt brukar väl vara att man kör lite "bus eller godis", men sådant har jag inte sett till heller. Jag stötte på det i Stockholm första gången för över 12 år sedan. Jag bodde i en lägenhet lite utanför Stockholm och var för kvällen ute... när jag kom hem mötte jag en mardröm. Någon hade kastat ett ägg på rutan... eftersom det var minusgrader var det ju inte bara att gå ut och skrubba rent heller. Jag fick så lov att vänta på varmare grader innan jag kunde ta hand om det. Jag säger bara yuck,... inte nog med att ägget luktade, det satt som klister. Det tog några timmar att få bort det. De som kastade ägget ska vara väldigt glad att jag inte var hemma den kvällen, jag hade blivit fly förbannad... 

En annan gång, när jag bodde tillsammans med mitt ex så hade vi några barn som knackade på. De sa godis eller bus och dessvärre hade vi inget godis hemma så vi fick ju välja bus dådå....  barnen sa ok och gick iväg. Vi väntade en stund och sedan gick vi ut med hundarna för de behövde göra sitt. Vi synade allt på gården men kunde inte hitta något som skulle vara ett tecken på bus. Skulle tro att barnen hade missuppfatat detta med bus. hehe...  I slutända får jag väl säga att jag är glad att det inte är större än vad det är häromkring.

Nu tror jag dock att jag ska göra kväll, speciellt jag ska upp relativt tidigt för att kolla på kattungen och eventuellt ta hem den. Hoppas och håller tummarna för att det där andra paret inte skulle ha katten.... eller att jag hinner före. :o)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0