Uppe före kråkorna i onödan.

Grr... jag gilllar inte tidiga mornar, den saken är klar. Dagen till ära hade jag ställt klockan på jättetidigt och självklart skrek den kliv upp på utsatt tid. Med andra ord var det bara att kliva upp dådå. Precis som medvetandet hade vaknat till liv också upptäckte jag att jag hade fått ett sms. Det var från arbetsgivaren som jag skulle träffa idag. Hon meddelade att hon inte kunde komma till utsatt tid. Ok, saker och ting kan ju hända.. sådant får man ha förståelse för. Jag skickade ett svar tillbaka, ser fram emot ny tid. Så här någon timme senare ringde hon upp mig och vi bokade in Måndag som nytt alternativ.

Just nu sitter jag och funderar
på om jag ska krypa tillbaka till sängen, för jag ser ingen anledning för mig att vara vaken just nu. Känner att två - tre timmars sömn till skulle vara skönt. Det har inte blivit mycket sovande i natt eftersom katten har fått för sig att man ska börja busa så fort jag går och lägger mig. Hon har sprungit järnet över mig emellanåt. Jag fattar inte var hon får energin ifrån. Önskar verkligen att jag bodde i hus eller träffar någon som bodde i hus, förstås på ett lämpligt ställe för att ha katt på, utan att man behöver oroa sig för barn och bilar. Tänka sig att jag hade ett hus i sådan miljö för ett år sedan, men jag lämnade det. Nu får jag så lov att bo i lägenhet och se glad ut... dock tror jag att min kära kissemiss skulle älska att ha möjligheten att vara ute så hon kan få springa på en större yta och få klättra i träd, jaga råttor och fåglar.... Detta är första katten som väljer att härja när vi ska sova. De andra katterna som jag har haft har åtminstone lagt sig och sova när jag har lagt mig, om de sedan har klivit upp när jag har somnat är en annan sak. Den här damen säger icke! när jag säger att vi ska krypa till kojs.  Om hon inte skärper till sig snart så slänger jag ut henne från sovrummet. Då får hon sova i vardagsrummet.  Jaja, en stund kan jag gå och blunda med gott samvete tror jag!

Nu minsann passar hon på att sova, så får se om hon kliver upp när jag lägger mig igen. Tokstolla till katt!!!


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0