Bil!!! Weee....

28/4 Onsdag

Varför ringer alltid klockan när man sover som bäst? Jag bara undrar, för min skrek något så fruktansvärt imorse. Jag trodde jag skulle bli galen. Visste inte om jag skulle orka med dagen. Men men, skriker klockan är det bara till att kliva upp och se glad ut. Masade mig iväg till jobbet som såg lugnt ut till en början och sedan bara... woha... Ett tag trodde jag inte att det skulle lugna sig överhuvudtaget.

Dagen till ära
tog jag faktiskt bussen till jobbet, för att jag hade en sådan förskräcklig huvudvärk. Tänkte att det kanske går över efter en tablett eller så. Hela dagen plågades jag av huvudvärk, det var inte alls roligt. När klockan slutligen visade att det var dags att gå hem ringde jag till mor för att kanske eventuellt få någon skjuts hem. Långnäsa till mig!!! De hade påbörjat resan ner till Syster Yster för att hjälpa henne och hennes sambo att flytta till större lägenhet. Jag frågade snällt om jag fick låna kära brors bil, vilket jag fick under förutsättning att jag tankade den. Jag väntade därför snällt på bussen som gick över till mamsens hus.

Jag hämtade nyckel och bil och åkte hemöver. Innan jag åkte hem passade jag på att handla lite. Till min stora förvåning fann jag något som jag har velat ha länge och verkligen behöver. Jag hittade en liten "byrå" till toaletten/badrummet. Jag hade en exakt likadan när jag var sambo, men jag min dumma nöt lämnade den där. Jag ångrade mig bittert  efter det. Gissa om jag blev glad när jag såg den. Jag trodde aldrig att det skulle vara möjligt för mig att hitta en exakt likadan. Därför har jag letat och letat efter något liknande, dock inget fallit i min smak. Utan att ens tänka över saken slog jag till. :o) Nu ligger den i bilen och väntar på att bli uppburen till min lägenhet. Jag var så trött när jag kom hem att jag orkade inte bära upp den. Ska dock bära upp den innan jag åker iväg till Papsen imorgon. Har inte varit hem till honom sedan han och sambo flyttade till lägenhet. Det är skandal. Men nu när jag får ha brorsans bil ska jag passa på.

Tanken var att jag skulle hinna till IKEA också, men jag tror inte att jag gör det. Jag tänkte ju köpa nytt köksbord, å andra sidan behöver jag ju bärhjälp. Så, jag får nog åka när de kommer hem.

Jag ska fundera på cykeln, och den kan jag i så fall handla imorgon. Nu är det ialla fall sussatime!


På återseende!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0