Cykeltur!

Dagen började som vanligt med en skrikande mobiltelefon, som funderar som min väckarklocka. Har inte använt en riktig veckar klocka på ehum... 8 år eller så. Ville bara slänga den i vägggen, det förbaskade eländet. Ville inte tro att det var sant, att jag var tvungen kliva upp. Jag var sååå trött! Det är inte så mycket att välja på när man har ett jobb som man måste sköta. Det är bara att kliva upp och se glad ut... Jag försökte tänka positivt, jag blir pigg bara jag kommer till jobbet och håller igång med diverse arbeten.

Min kära chef vill ju att vi motionerar lite på sidan om jobbet. Det är inte så att hon är rädd att vi ska bli tjocka eller så, för att vi äter på jobbet. Tanken är snarare så att det stärker kroppen om man kan motionera på sidan, plus att man blir piggare. Hittills har jag varit slö och åkt buss, förutom någon enstaka gång då jag har promenerat till och från jobbet, eller åtminstone till jobbet. Med tanke på mina ömma fötter har jag valt att inte promenera hem från jobbet och jag har tvärvägrat att promenra till jobbet för jag vet att jag kommer ha extra ont i fötterna efter jobbet. Plus att jag är ingen morgonmänniska. Bara ursäkter! hehe... Min målsättning är att börja på gym och det står jag fast vid, det är bara att ekonomin har inte funkat för den biten än, men nu gör den det och jag ska fixa kort så snart pengar rullar in.

Som substitut till gym och promenader till och från jobbet så har jag faktiskt plockat fram cykeln och har cyklat till jobbet idag. Det var inte premiärturen, för den tog jag i helgen och då började det vräka ner snö. Idag var det helt målnfritt nästan.. underbart väder var det ialla fall. :) Det var riktigt skönt att cykla till jobbet även om det fortfarande är lite för kallt för att jag ska gilla att cykla.

Jag skulle vilja ha en ny cykel, kanske kan köpa en ny cykel när jag får skatten... eller om jag får en riktig bra lön denna månad, men det tror jag inte. Jag har ju varit lite sjuk, plus att jag har varit ledig en dag. På tal om lön, jag hoppas verkligen att den kommer på fredag. Skulle vilja åka till IKEA och se om jag kan fynda något. Det finns mycket som jag skulle vilja handla, men det kostar så mycket totalt sett. hahah...


Nåja, nu ska jag förbereda mig för morgondagens arbetsdag.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0