Ledig dag!

Dagen till ära bjöd på ledighet. Skönt! Jag hade ställt klockan för att inte sova bort hela dagen. Egentligen hade jag stora planer för dagen, men de sprack när jag tog mig en titt på kontot. Fick lite oväntade kostnader den här månaden som sved lite, tex läkarbesöken. Tappade lusten lite för min födelsedag i helgen... *suck*

Japp, det är min dag imorgon och jag hade tagit ledigt på söndag i fall jag skulle ha någon form av bjudning, men nu blir det igen bjudning.... Får ta det en annan gång. :o( Hade tänkte fixa bord och stolar,  göra dem fräsha och få mig en ny dammsugare, här behövs dammsugas.

Nåja, inte mycket att göra åt. Dock ser jag framemot min lediga söndag ialla fall.


*****

Kring lunchtid åkte jag över till mor, hade inget speciellt att göra. Det blev bara en snabbvisit eftersom mor skulle jobba. Jag fick höra att hon hade bokat tid hos veterinär för Mejja, ena hunden. Mejjas tuttar har blivit lite större sedan löpet och hon har blivit lite rundare om magen plus att hon saknar matlust. Det finns en liten risk att det har blivit någon form av tjuvparning. Den misstänkte är grannens lille hund. Så nästa vecka ska de till veterinären för koll. På ett sätt önskar jag att hon har valpar i magen för då har jag eventuellt en hund.... eventuellt.... och på ett sätt önskar jag att det inte är några valpar, för att Mejja är så ung själv. Plus att det kanske är en olämplig tid för mig att ta valp. Nåja, det återstår att se förstås. Även om det blir valpar är det inte säkert att jag vill ha någon ialla fall. hehe.. de kanske ser konstiga ut. Stora hängöron, korta bakben och höga framben eller tvärtom. De kanske har 3 svansar och 8 ben. huh.. Vad vet jag! Jag är helt säker på att jag vill ha en hund... och Sheltie ligger närmast hjärtat för tillfället. Jag kanske bordet bara vänta tills jag har råd med en sådan. Vad vet jag!


Efter besöket hos mor jag har bara varit hemma och glott på TVn och suttit framför datorn. Inte gjort någon som helst nytta. Jag borde kanske sälja datorn. Jag kanske kan få en 500ing för den. hahahha...  Nää, skulle inte kunna sälja den! Men borde kanske använda den mindre. Känns som om det är läge att träffa någon ny partner snart.... och komma i ordning med livet på ett bättre sätt. En sak är klar... det är dags för sängen! Jobb imorgon!


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0