Min dag?

Grattis till mig 17/4!...

Japp, jobbade hela dagen. Inte mycket tid över till att överhuvudtaget vara social eller ha tid för att göra något. Det var mest bara att kliva upp, polera gaddarna och åka till jobbet och sedan se på tv och lägga sig. Detta är nog första födelsedagen som jag inte har kunnat fira på något sätt. Inga pengar, ingen tid och jobbar. Ha... det är livet det! hahaha... eller bad timing. Det kommer ju in pengar på måndag, men det är ju måndag. Nåja det spelar ingen större roll, behöver inte fira min dag. Behöver inte bli äldre. :oP

Solen sken i morse
och därför tog jag cykeln till jobbet. Det gick ingen buss förövrigt och jag vågade inte fråga familjen om någon av dem kunde skjutsa och hämta mig. De har fått ställa upp nog mycket senaste året. Tänkte att jag fixar detta själv och tar cykeln... jojo, det gick ju bra men när eftermiddagen närmade sig började det vräka ner snö från himlen. Snart låg det ett täcke över market! Jag fick ju då en anledning att ringa till mor och höra om hon kunde skjutsa hem mig. Jag vägrar att cykla i slask och halka. Redan från barnsben har jag fått lära mig att man tar inte ut cykeln förrän det är bart på marken. Så blev det också!

Dagen till ära fick jag även hacka lök på jobbet. Allt brukar funka bra... men idag så strulade det lite, speciellt när jag skulle rengöra maskinen. Byttan där man sätter löken måste man ta loss när man ska diska eländet. Jag skulle ta loss byttan och diska den, problemet var bara att den satt som berg. Jag tog därför i för kung och fosterland och ett tu tre fick jag "armen" från maskinen rakt i huvudet, just ovanför tinningen på vänster sida. Allt bara svartnade... Jäkla vilken smäll! Det gjorde så helvetes ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen eller om jag skulle börja skratta eller gråta. Självklart brister jag ut i skratt för det var så dumt. Jag fick order av min arbetskompis att sätta något kallt mot stället. Jag letade reda på något kallt. Trodde att det skulle svälla upp mer och bli mer blått. Dock tror jag att jag kom lindrigt undan, det blev inte så blått, men en liten blå bula blev det.  Snyggt att ha sådant när man jobbar på det stället som jag gör. grrr... Hade det blivit värre så hade jag ju gått hem självklart. Den här gången överlevde jag! Man kan nog säga att detta var inte riktigt min dag!

Jag ska gå och sussa nu och hopppas på en bättre morgondag istället.


På återseende!

Kommentarer
Postat av: Ystra

"men det är ju måndag"



Det är söndag fröken virrig O_o

2010-04-18 @ 16:07:58
Postat av: fritzy

Det var "lördag" i mitt huvud när jag skrev - vaken länge. :oP

2010-04-19 @ 01:05:53
Postat av: Tobbe

Tjena. :)

Hur står det till denna natt?

Ha en bra morgondag! =)

2010-04-19 @ 01:24:15
URL: http://tobbees.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0