Operation uppröjning!

Tänk så mycket skräp man kan samla på sig på så kort tid! Jag har bott i min lägenhet i 1½ år på ett ungefär och jag hade nästan inget när jag flyttade in. Lämnade det mesta hos mitt ex. Jag ville börja om och köpa sådant som *jag* ville ha... hmm... lite nya och fräsha möbler och porslin etc. Min lägenhet har varit och är fortfarande väldigt spartansk. Trots detta har jag lyckas samla på mig en massa skräp. Eftersom jag har två skrubbar så har det varit ganska enkelt att bara slänga in allt där och stänga dörren. Det är ju ingen som ska titta där inne, eller hur?!

Jag är ju också van att leva i min ensamhet,
utan att ha så mycket främmande som dyker upp titt som tätt. Jag och mitt ex har bott lite utsides och det har liksom inte funnits någon anledning för andra att bara svänga förbi. Har de nu haft tanken på att komma förbi så har de alltid hört av sig och man har kunnat göra en relativ städning eller en riktig städning beroende på vem och vad som skulle hälsa på. 

Detta "eremitliv" har jag liksom tagit med mig när jag flyttade till lägenhet, även om jag alltid har varit en social person. Dock har de senaste ehum... 7 åren gjort mig till en eremit. Det är trist, men så är det. Dock är jag påväg ut från mitt skal. Jag har bara inte fått ordning på mig själv än. Ibland glömmer jag bort var jag bor och därför bryr jag mig inte så mycket om att röja upp alla gånger eller rättare sagt orkar inte (ingen energi). Såååå, när det då kommer någon (dvs om man får reda på det en stund innan) så blir det en snabbstädning vilket leder till att skrubbarna används ganska flitigt. Sedan händer liksom inget mer. Nu har jag dock börjat röja upp och slänga sådant som inte används eller är skräp. Ska väl försöka bära ner lite kartonger och sådant ner i förrådet så att jag kan börja fylla upp skrubbarna på nytt. hahahah..

Att ha ordning känns alltid lite bättre än att ha oordning. Man kan ju förstås ha "ordning" i oordningen, beroende på vad man är för person.... men städat kanske låter lite bättre. Jag önskar dock att jag hade ett bättre ordningssinnne. Jag vet oftast och alltid var jag har grejorna, men det är kanske inte ställt i så fina högar eller så alla gånger. Försöker dock att ha: var sak har sin plats!

Dagen till ära jag också varit på kalas, kära kusin fyllde år. Det är också en liten lustig sak. Jag och min kusin bor inte ens 500 meter från varandra och vi hälsar aldrig på hos varandra. Men det får bli ändring på det. Nu. Jag måste börja dricka kaffe också, så att jag får någon anledning att fara och hälsa på folk, plus att bjuda hem folk. Innan jag bjuder hem folk så ska jag åtminstone skaffa mig ett nytt köksbord. :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0