Söndag 18/4 och ledig!

Toppen dådå! Vaknade äckligt tidigt bara för att det var dags för... ehum... månandens för normala kvinnor. För mig ----> överraskningen!  :( ... Inte roligt alls! Akut fick jag ringa efter skjuts till en någorlunda bra affär med någorlunda bra kvinnliga detaljer. Baaaahhaaa... !!!!

Försökte njuta och ta det lugnt resten av dagen i min ensamhet, när jag ändå hade tagit ledigt. Tanken var att jag skulle promenera iväg till en kompis, men det sket sig pga vädret och överraskningen. Eftersom jag har varit krasslig, jobbat hela dagarna och för att dammsugaren inte fungerar som den ska har jag mer eller mindre skitigt i att dammsuga på ett bra tag. Det har också blivit lite si och så med undanröjandet av saker och ting också. Jag menar, jag bor ju lite utsides, förväntar mig inte att det kommer direkt folk till mig. Av den anledningen så blir det inga större ansträngningar på att hålla ordningen. Med mina två katter kan det emellanåt se ut som om en orkan har dragit genom rummet..... och det är ju inte så roligt när det då kommer folk. Jag vill ju veta lite innan så att jag dels kan fixa i ordning lite som undanröjning och kanske göra mig till med lite fika eller så. Antar att jag är lite bortskämd från den tid då jag bodde söderöver. Där ringer man till folk innan man gör ett besök. Här ringer man knappt på dörren, här kliver man in bara!!!

Hur som helst, när jag satt och spelade en pokerturnering ringer det på dörren.... jag försöker smyga mig ut i köket för att se vem det var. Dock kunde jag inte se vem det var.. jag hade ju inte tänkt öppna för någon egentligen. Sedan hör jag hur det börjar knacka på dörren... medan jag försöker spana för att se vem det var så hör jag hur dörren öppnas. Attans, jag hade glömt att låsa dörren när jag kom hem. hahaha..... Det var "faster" och kusin S som kom på besök. ***PANIIIIIK***..... Nog hade jag ju velat städa lite innan de kom, åtminstone plocka i ordning lite och diska undan disken. Jag ursäktade mig med att det hörs knapp när någon plingar och knackar. Jag tog också tillfället i akt med att berätta om min depression.... att det finns ingen ork för något etc etc..  de hade väl lite förståelse. Men ialla fall, lite pinsamt var det dock! Jag fick en fin skål ialla fall! Det tackar jag för. Jag lämnade så mycket när jag flyttade från mitt ex..... Dags att bygga upp allt igen!

Efter att jag hade haft Faster och kusin på besök var jag helt slut.... så det blev inte så mycket mer än att glo på TV. Skulle ju ha fortsatt att städa. Jag hoppas verkligen att mina tabletter kommer att verka när jag väl börjar ta dem. Måste hämta ut dem först.


Ja, det är fortfarande söndag i mitt huvud! Har inte lagt mig för kvällen än. (intern info)


Nåja, jag hörde talas om att det skulle komma några pengar till mitt konto på måndag kanske. Det ska bli intressant att se om det blir några över till mig eller om det bara säger slurp.

********


Ehum jo så att..... jag tror att min Scrollan ska ha kattunger! Jag bara tror.... hon har inte varit social på flera veckor. Hon har ju kommit och sagt hej, men sedan har hon gått och gömt sig. Väldigt olikt henne! Av någon anledning skulle jag lyfta henne och fick då känna att en av bröstvårtorna var lite större.... än var de normalt är. Jag tog och kikade lite och då var det kanske 4 som var lite större och lite rosa. Jag tyckte också att hon hade blivit mer "spänd" om lillmage och när jag ställde upp henne på bakbenen och höll i frambenen så kändes det som om hon hade en liten kula, den var inte riktigt jämn. Men vad vet jag! om hon ska ha kattunger sker det kanske om några veckor... 3-4 veckor... kanske. Samtidigt så vet jag inte när det ska ha gått till, när jag inte har sett på? Han har inte visat något större intresse för henne på det sättet. Han är ju så "barnslig". Visst var det lite intresse i månadsskiftet februari/mars....Man vet aldrig!  Vi får väl se! Är det så att det visar sig på henne... eller att det poppar ut en kattungen eller så. Då ryker kulorna för honom, så att han inte kan ställa till med något mer i så fall.


Jag vet inte riktigt
vad jag ska hoppas på. visst vore det väl roligt med kattungar.. men jag vill ju ha hund och jag känner att jag vill inte ha fler katter än dem jag har. Får väl slå in en kattunge i present och ge till syster yster och säga grattis, och sedan får jag ge en till brorsan och till Mamma och co. :oD  Vad kan de göra?? hahahha....

Jag var fordervärd åt en kattfamilj en gång... och jag säger jäklar vilket liv de förde. De var som en hel hjord med elefanter när de sprang, trots att det bara var 3 kattungar och en mamma. De klättrade på allt...  Men de var väldigt söta!! glömmer dem aldrig! Dock kunde jag inte ha dem så länge då jag hade 3 katter själv på den tiden.


Nåja, jag ska sussa nu!


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0