$400 och kanske kattungar!

Dagen började med ett uppvaknande till att alarmet av klockan skrek: stig upp!!! Jag hade ställt klockan bara för att jag inte skulle sova bort hela dagen. Som vanligt gjorde jag min morgonrutin, in i vardagsrummet och starta datorn och sedan göra toabesöket... fixa eventuell frukost --> dvs, om det finns något hemma! Vilket det självklart inte gjorde idag. Gick tillbaka till datorn för att sakteliga vakna till liv. Jag hade hört ryktas om att jag skulle ha fått in några pengar på kontot, som present av mor. Kollade kontot och jublade, pengarna var på plats! Jippi!!! :o) Dock tyckte jag att det var lite skumt att det fanns pengar på båda av mina konton, så jag var tvungen att höra om mor hade varit extra generös. Hon hade inte varit extra generös utan den andra summan måste ha kommit från min far, får ringa honom imorgon och tacka för presenten. Mamma tyckte att jag skulle använda pengarna till att köpa nya skor... hmm... sugen, men jag tror nog att det får vänta tills mer pengar kommer in på kontot, i slutet av veckan eller på Måndag nästa vecka.

Nåja, när jag hade vaknat till liv kom jag på att jag skulle göra ett besök hos en väninna som delvis var planerat sedan igår. Fick dock skynda mig eftersom tiden var knapp och hon skulle iväg och jobba kväll. Det blev väl mer eller mindre en snabbvisit. När jag ändå var där passade jag på att klämma och känna lite på hennes honkatt och jag kunde konstatera att min honkatt har större spenar än min väninnas. Såååå... ska jag dra slutsatsen att det kommer poppa ut några kattungar snart. Jag hoppas att det inte blir så många utan kanske bara en eller två i så fall.

Jag och min väninna tog oss en promenad in till stan i samma veva som hon skulle börja jobba. Det var roligt att ta den promenaden. Kändes ganska roligt... Jag funderar på om jag ska föreslå att vi tar en liten promenad lite nu och då när det är fint väder. Vi kom överens om att vi ska börja gymma ihop, dvs när jag har fått tummen ur och skaffa gymkort, vilket jag hade tänkt göra så fort pengarna kommer. Till det behöver jag ju också nya dojjor så det blir ju ett lämpligt inköp med andra ord. När jag ändå var i stan passade jag på att titta på nya dojjor... jäklar vad de kostar. Tänkte köpa ett par rejäla den här gången. :o) Jag tog bussen hem efter det.

När jag kom hem reggade jag mig för en pokerturnering... och kan jag bara säga weeee!!! :o) Gattis till mig! Jag kom på andra plats i turneringen. Sista handen blev lite felaktigt spelad. Jag träffade 2 par på floppen och slowspelade den. Eftersom jag slowspelade fick den andra chansen att träffa stege. När jag väl pushade all in på river så hade han redan vunnit handen. Skulle ha pushat på floppen. Men men, man kan inte vara efterklok. Det är inte säkert att han hade foldat ialla fall. Man vet inte! Ibland snurrar tankarna och man göra konstiga moves... The charm of poker som jag brukar säga! Men 400 dollar är inte så illa pinkat. Undra vad jag ska köpa för de pengarna.... kanske låter dem bara vara kvar och låtsas som om jag aldrig har vunnit dem. Kanske bäst det så att inte man åker på något eländigt. hahahah




Nåja, nu är det dags att sussa så man orkar upp på jobbet imorgon! (fortfarande Måndag i min värld. :oP )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0