Besök hos Pappa / shoppingtripp!

29/4 Torsdag!

Har varit ledig idag och dagen började med att pappa ringde och väckte mig. Vi hade bestämt att jag skulle komma och hälsa på, han tänkte höra när jag skulle dyka upp. Kring ett två tyckte jag var ganska rimligt. Sagt och gjort, jag var tvungen att masa mig ur sängen och vakna till liv.

När jag hade kommit halvvägst ringde papsen igen för att höra om jag hade kommit mig iväg, det tar ju ändå en stund att köra. Man får väl säga att jag var ganska duktig på att planera tiden, var nog framme vid ca 14.00. De mötte upp mig för att visa vägen.

Dagen till ära bjöd de på smörgåstårta, jag tyckte inte att det var nödvändigt för dem att planera något speciellt. Jag kan tänka mig att smörgåstårtan kostade en hel del, jag är säker på att de hade fått det till ett billigare pris om hon hade gjort den själv. Nåja, pappas kvinna är väldigt gullig och väldigt omtänksam. Är så glad att pappa har träffat henne. Nästa gång vi träffas ska jag bjuda dem på middag så enkelt är det.

Jag var där i några timmar bara och sedan bestämde jag mig för att tänka på refrängen och åka hem. Innan jag åkte hem passade jag på att handla lite, dels mat och dels kattleksaker. Jag passade också på att spana på en ny cykel, och jag funderar mer och mer på att köpa en 3 växlad hoj alternativt en utan växlar. Då slipper man fundera så mycket över växlarna. Nåja, jag ska satsa på ett köksbord i första hand och cykel om jag har råd vid senare tillfälle. Kanske hittar en bättre begagnad vid något tillfälle. Vem vet! Det kanske blir som den lilla "byrån" som jag hittade och köpte igår. Som jag letat och letat och tillslut föll jag över den som jag verkligen vill ha. Tror att jag avvaktar med cykel.

Som sagt, matbord först så jag kan bjuda hem mina anhöriga lite oftare, dvs för första gången. hahahah... och göra det till en officiell inbjudan. heh.. Nu när jag börjar komma i ordning, men behöver en bokhylla också. Inte en för bara böcker utan med vitrinskåpsdel och sådant. Pappa och hans sambo hade bara ett lågt skåp med en hylla ovanför... det var väldigt enkelt och väldigt fint. Nackdelen är bara att min Tv är för liten för att vara på en sådan möbel Nåja, vi får se vad framtiden erbjuder... Nu är det ialla fall dags att blunda några timmar för att kunna jobba imorgon.



Inspektion av ny råtta!



Mission to kill the rat!





En dinglande mus
(som är upphängd med mojäng över dörrkarmen!)





Ganska rolig!
Bara att den har en tendens att smita när de springer iväg en bit. ;)





Inspektion av ännu en sak!
(med bollar inuti)





Och sist men inte minst, en bild på Klätterställningen som jag köpte för några veckor sedan.
Trädgrenen var dock inte med till den, den har vi satt dit som en extra del själv.






På återseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Ett tips!

Vill du sen en nystartad blogg om tv? Besök då http://tvminnen.blogg.se

2010-04-30 @ 15:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0