Oj sicken helg!

Helgen började med ett tufft pass i fredags. Kände mig som en seg kola. Lyckades skramla ihog en gnutta energi till på Lördagen och det gick hyfsat bra..... Söndagen bävade jag mig för en aning eftersom jag hade stannat uppe halva natten för att se på en film. Jag såg: Män som hatar kvinnor... en helt klart sevärd film --> bara för att göra ett kort sidospår. Nåja, jag tog mig upp i relativ god tid, ringde chefen för att höra om jag skulle gå enligt schema eller börja lite senare. Jag fick börja en timme senare tack och lov, jag var helt död på morgonskvisten. När jag kom ner till jobbet något senare så var det mer eller mindre kaos... hur mycket folk som helst från alla håll och kanter. Något senare dök en tredje upp. Kanske inte i det bästa skicket för att jobba en dag som denna. Jag vet ju att hon kan bättre och därför blev jag lite smått irriterad. Ville bara säga ryck upp dig! Nåja, jag hade alldeles för mycket att tänka på och fortsätta därför med mitt. Med tanken på att vi var tre stycken så tycker jag att det hade kunnat vara en bättre ordning. Eftersom ingen ville ta hand om min uppgift så kunde jag inte släppa den... och inte heller ta hand om det jag såg behövdes göras, som ingen ville ta hand om. Det är väl inte så mycket att göra åt och eftersom det var så mycket folk på plats ville jag inte ställa till med en scen heller. Jag är nog ganska snäll av mig. Det var först när 3:e kvällskollegan kom som vi började få någon ordning på stället... och då hade de föregående redan gått hem. Jag ringde chefen för att höra om jag kunde stanna över och hjälpa dessa två stackarna som var tvungen att ta över efter mig och de två andra. Mitt samvete sa att jag skulle stanna och hjälpa oavsett. Jag jobbade inte i något direkt tempo, det var jag alldeles för trött för. Dock fick vi lite ordning på stället.

Jag var tvungen att inta ett litet piller för att kunna ta mig hem, hade så ont i muskler och leder. Inte direkt roligt, men det är så när jag har slitit ont och ansträngt mig så mycket. På ett sätt skulle det vara skönt att få slippa detta jobb, även om jag tycker om när det är lite fart och fläkt som idag. Det ska vara ganska mycket folk för att jag ska jobba på topp. Dessvärre sliter jobbet på en, på alla fronter. Stress är väl inte min största passion i livet, men bortsett från det så gillar jag jobbet på ett sätt.

Mot slutet började jag tjorva så jag var tvungen att be om avlösning. Det var väldigt skönt att få göra något annat en stund än att stå i fronten.

För att gå från jobb till studier, jag ska ta och kontakta universitetet i morgon för att skriva in min på höstens kurs för det sista i mina studier. Dvs, om jag kommer ihåg. Det börjar bli lite pinsamt då jag har skrivit in mig så många gång och inte kommit igång. Men nu tänkte jag verkligen tag i studierna. hmm.... Hoppas att de har bild B igång... tänkte söka in till den. Hade varit så roligt att gå den, men den går väl endast under vårterminen. Måste kolla det. Vore så roligt att läsa Bild B.

Nu är det dock dags för kudden.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0