Reggad

Idag tog jag tjuren vid hornen och reggade mig för sista kursen på lärarutbildningen. På ett sätt känns det bra, nu gäller det bara att klättra över muren och kontakta lärarna. Känner mig inte direkt taggad för den biten, men samtidigt känner jag mig tillräckligt taggad för att komma igång med studierna. Det är ju bara det sista sista kvar nu...


När det gäller jobbfronten ser det väldigt väldigt mörkt ut. Timmar dras in och det verkar mer eller mindre som om jag blir utan jobb. Allt hänger på AF nu.... och när de får tummen ur och ta tag i mitt ärende. Jag vet inte vad jag ska hoppas på. Jag vill ju ha och behöver pengar... och minst 8000 för att gå runt. Kan inte direkt påstå att detta är ett drömscenario. Vet också att jobbet är viktigt.... ju längre man är på ett och samma jobb desto lättare är det att få ett nytt jobb. Ju längre tid man är ifrån arbetsmarknaden, ju svårare är det att få jobb. Det är den bittra sanningen. Just nu orkar jag inte tänka på detta så mycket. Ska försöka fokusera på att bli klar med studierna. Jag ska höra om det finns möjlighet att jag kan få jobba lite mindre tid och ev ställa upp som extra vid behov. Detta om jag får vara kvar.


Nu är det dags för sängen ialla fall... det är väldigt hög prio på den för tillfället.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0