Rex kom! :)

Idag fick jag ett meddelande från mitt Ex som meddelade att Rex var påväg upp med styvfar och bror. weee... Dessvärre, kanske fel ord, men de hade med sig Mejjabus och Rex tyckte väl att hon var lite äcklig. Jag menar, hon är ju unghund och dessutom väldigt valpig och allmänt störande av sig. Inte så konstigt om han tyckte hon var lite äcklig. Han har tyckt att Barro var jätteäckligt ibörjan. Nu funkar de ihop. Det tar lite tid och hanhundar har en tendens att ogilla småglin. Min styvfar var lite orolig över situationen, han vill inte säga ifrån ordentligt eftersom han inte vill skrämma Rex, Rex är väldigt känslig..... så när de var på lämpligt avstånd så fick jag åka och möta upp dem och ta Rex med mig. De valde att stanna ytterligare en natt efter vägen.

Eftersom Lana var ensam hemma, jag menar utan Mejjabus, passade jag på att svänga förbi där på vägen hem och låta Lana och Rex träffas utan Mejjabus. Lana var som en valp då Mejja inte var med, hon var så glad och pigg. Annars har hon alltid legat och tryckt under en säng eller under trappen. Tror nog att hon mår lite bra av att få vara lite ensam emellanåt.... och få all uppmärksamhet själv, som hon är van vid. Nåja, efter att vi hade varit där en stund åkte jag och Rex hem till mig.

Jepp!!! När jag öppnade dörren och Rex såg katterna så sprang han direkt efter Scrollis. Antar att han trodde det vara Simbi, min och mitt Ex gamla kattgumma. Ingen av katterna blev direkt glad av att se en galen hund komma springandes i full galopp efter dem. De gjorde allt för att komma sig undan. Knuttis kastade sig snabbt som ögat upp på de övre köksskåpen i köket och Scrollis hoppade upp på min rangliga bokhylla i vardagsrummet. Jag valde dock att flytta henne till deras kattställning. Hon klättrade upp så högt hon bara kunde. Fjantiga katter måste jag ju säga. hahaha...Knuttis har varit ner och spanat på Rex --- på avstånd ialla fall!

Av erfarenhet vet jag att man inte ska ställa in mat och låda i samma rum som katterna, det slutar bara att det drar ut ytterligare på tiden innan de vågar sig fram. Jag låter maten stå i köket på bänken och lådan där den är... De kan ju alltid välja att göra sådana saker när Rex sover. De är ialla fall lite nyfikna bägge två.... Måste bara lära Rex att inte springa in i full galopp när jag öppnar dörren.

Nåja, nu ska här sovas för jag ska tydligen jobba imorgon. :oS

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0