Veterinärbesök och shopping.

Igår var jag som nämnt till veterinären med Rex. Först trodde veterinären att Rex hade fått en kvist i ögat, men det visade sig vara en körtel som krånglade. Den ska normal tömma sig själv, men ibland så gör den inte det. Hon gav honom lugnande och kramade ur sekretet. Hon sa att det fanns risk för att det kan komma tillbaka och då får vi boka en ny tid och då bränner de historien. Jag håller tummarna för att det inte kommer tillbaka. :)

Efter veterinärbesöket for jag och mamsen på en shoppingtur utan något av de manliga i familjen som medföljande. Jag shoppade kläder för 1600 kr... tre Behåar, två brallor och två tröjor. Det får man väl ändå säga är ett ganska bra pris. Det var ju inte överdrivet dyrt och jag var i behov av samtliga plagg. Möjligtvis att jag hade kunnat skippa ena paret av brallor med tanken på att sommaren är över. Dock funkar de jättebra när jag kommer hem efter jobbet och vill svira om till något mysigare. :) När vi hade eller rättare sagt när jag var klart i klädbutiken så gick vi in på IKEA och där brände jag kring 400 kr.... också nödvändiga saker. Jag handlade mest sängkläder samt örngott till mina prydnadskuddar. Jag passade även på att handla ljushållare som jag ska sätta på hyllan som jag ska ha ovanför min TV. Dvs när hyllar kommer sig upp. Måste införskaffa skruvar och plugg. Kanske borde göra det idag och om jag har tur kanske brorsan kan komma och skruva upp den. :)

När vi kom hem från shoppingturen så pratade jag med min kära kompis och vi bestämde att han skulle komma över. Det hade vi förvisso bestämt flera dagar innan, men inte vilken tid. Det blev ganska sent med andra ord. Men det gör inget. Jag hade hyrt lite film och köpt lite snacks. Man kan säga att det blev riktigt trevligt. :)


Idag skulle jag också ha varit ledig men icke det. Jag blev uppringd av chefen igår och det blev lite ändring av tider och sådant, eftersom en är borta. Tydligen ska jag jobba natt idag. Är inte direkt motiverad eftersom det är löningshelg. Dock är det bara att bita ihop och tänka att det ger pengar. :) Om jag lyckas hålla i pengarna denna månad så kanske jag kan köpa mig en ny dator nästa månad. :oD Har blivit så inspirerad av min kompis. Han visade sig sitt konto uppdrag och jag tappade hakan. Shit alltså!!! Han har någon tusenlapp mer än jag i lön... inte mycket men ändå. Jäklar vad han hade pengar. Tänk om jag kunde haft samma karaktär. Jag blev rejält avis. Kanske dags att börja tänka om. hahaha...  Vi får se!


Nu ska jag och Rex åka över till mor och se om mor ska övertala sin maka om att de ska köpa ny soffa. Vi såg en jättefin på IKEA till billigt pris. Helt klart snyggare än den de har... hoppas att de åker och köper den. Dessutom måste jag åka över eftersom jag har brorsans bil och han börjar väl snart vakna till liv och vill ha tillbaka den. :)


På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0