Veterinärbesök

Sådär, nu har Rex varit hos mig i några dagar och det har funkat jättebra. Aldrig någonsin har vi kunnat ta sådana avslappnade promenader som vi har lyckats ta under tiden han har varit här. Han har varit superduktig att jag många gånger funderar på om det verkligen är min hund som har anlänt. :)

Katterna har börjat ta sig ner från sin ställning emellanåt. De är så nyfikna på Rex att de håller på att spricka men ändå vågar de inte ända fram. Snart kan de nog ströva fritt utan att bry sig om Rex, vilket känns bra. Rex gör allt för att visa att han är en bra kompis och är jättesnäll.... fast han vill busa. Det är de tillfällen som katterna backar, dvs när Rex vill busa.

Det går jättebra med Mejjabus och Rex, även om Mejjabus är lite för mycket. Det kan bli lite konflikt mellan Mejjabus och Rex när jag kommer hem från jobbet och Rex har varit hos mamsen. Samma om jag börjar kela med Rex så vill Mejjabus väldigt gärna så mitt emellan oss. Hon har lite svårt att acceptera att hon inte är den ende. hehe... men det går framåt vilket är väldigt bra.

Idag ska jag och Rex gå till veterinären. Jag har upptäckt att Rex har något elände i ena ögat så jag bokade en tid hos veterinären idag. Hoppas att det inte blir allt för dyrt och att det inte blir några ingrepp. Jag vet inte om det är något som är kroppsligt eller om det är något främmande utifrån. Men jag ser dock att det är något som irriterar ögat ialla fall. Det var ju tur att vi fick tid idag så vi får det ordnat för Rex skulle. Har ingen aning om hur länge han har haft det problemet. Stackarn. Vet inte ens om mitt Ex har lagt märke till det.

Tanken var att vi skulle och shoppa idag, jag och mamsen, men vi får se hur det blir eftersom jag och Rex måste till veterinären. Jag får dessutom besök senare idag.... så jag måste städa så mitt hem blir lite trevligare.

Nåja, nu ska jag ta hand om disken och försöka njuta av dagen. Är ju ledig idag. Grr... skulle ha varit ledigt i dagarna tre men av någon konstig anledning blev ett pass på lördag inbokat på mig. Hade jag inte kollat schemat på jobbet så hade det inte blivit roligt för den som jag ska jobba med. Dessvärre är det ingen som vill jobba eller kan för den delen. Känns lite trist med tanken på att jag behöver vara ledig. Har jobbat så mycket senaste tiden.

Jaja, vad är en bal på slottet. Nu är det i alla fall dags att göra något annat.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0