Hos Exet!

Jihooo! Då var man framme hos exet sedan ett X antal timmar sedan, rättare sagt på fredagskväll. Nu har det ju hunnit bli lördagsmorgon. Kan knappt vänta tills jag kan åka hem igen... hem till min lägenhet. Ok, så jag har stökigt, men det är ju rena rama välstädningen iförhållande till detta. Nu kommer jag ihåg varför jag valde att flytta. Nog för att han hade ansträngt sig lite för att jag skulle komma, men inte nog mycket. Jag blir helt slut! Tack och lov var golvet städat så att det inte berör hundarna så mycket. 

Jag har bara varit här några timmar
och jag känner redan en stor tristess och inlåst. Inte för att jag är ute och ränner en massa när jag är hemma hos mig, men jag har möjligheten. Det är nära till allt och framförallt så finns det gatlyckor där och folk. Här i skogen är det dött och tråkigt. Ingen bil har jag heller så jag kan åka någonstans. Blääää!!

Jag skulle gärna vilja åka hem på Söndag, problemet är bara att det går inte bra buss härifrån. Det går en på morgonskvisten, men då måste jag åka till H-sand och åka hemöver därifrån. Det är ju drygt, det blir ju en extra färd på 2 timmar. Skit också! Jag har dock ingen lust att vänta tills på måndag. Nu står jag lite i valet och kvalet.


Hur som helst
hade jag ialla fall tur när jag åkte hit. Tanken var att jag skulle ta en tidig buss, så jag kunde komma hit tidigare. Dessvärre var jag så trött när jag vaknade så jag valde att sova en stund längre. Lite tur i oturen var det, eftersom en av de tidigare bussarna råkade ut i en olycka. Jag hade kunnat vara på den bussen. Lite skrämmande är det när jag tänker efter.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5148132


Jag funderar på om jag ska ta och anstränga mig lite imorgon och se om det finns några fler grejor hem. Frågan är bara hur jag ska få med dem. Jag tog ju bara med ryggan med ett ombyte och plats för datorn.

Om jag hade haft ett hus så hade jag def tagit med mig både Fritz (katten) och Rex (hunden). Nu bor jag inte i hus och då blir det genast besvärligare när de är van att få vara ute, speciellt katten. Han skulle nog käka upp mina kattungar som jag har hemma hos mig. Jäklar vilket monster han är Fritz. hahah... men go!!


Tänk om jag skulle träffa någon ny med hus? som har samma intressen som jag. Det skulle vara utmärkt! Jag skulle vilja ha ett enplanshus. Vill inte ha två vånigar, även om det är det bästa. Jag är alldeles för lat för att dra dammsugaren mellan våningarna och skurgrejor. Det påminner mig om att jag måste försöka införskaffa en ny dammsugare, en pås-lös en. Den jag har, som är mammas och deras gamla skräp kommer inte överens med mig. Förvisso har jag min självgående, men behållaren till den är så liten att den måste tömmas konstant. Den måste köras så ofta om den ska fylla sin funktion. Jag fattar inte att de inte gjorde behållaren större. Borde kanske använda den oftare.. hahaha... Det är väldigt smidigt! Vill ha en diskmaskin också! grr...

Jaja, nu ska jag se om jag kan blunda en stund!



På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0