Nytt år och halvägst in i Januari!

Oj, så tiden går snabbt...

Julen är precis passerad, likaså nyårsafton och nyårsdagen. Sedan sist har jag inte gjort så mycket annat än att jobba och slappa. Jag har kännt mig mest off om jag ska vara ärlig. Har ingen riktig ork till att göra något... det finns massor jag vill göra, men jag kommer liksom inte till skott.... kan jag ärligt säga att det finns massor jag måste göra men orkar inte. Jag vet inte var min energi har tagit vägen, den som jag hade för X antal år sedan.

Saker som jag skulle vilja göra:

Måla bord och stolar i svart.
Byta gardiner
Baka
Laga mat - storkok.
Ge ny blomjord och krukor till mina blommor (sedan katterna har försöka mörda dem).
Måla och teckna. :o(

Saker som jag måste göra:

Plocka undan grejor - organisera
Dammsuga
Dammtorka
Skura
Ge badkaret en omgång.
Tvätta!

Vad enkelt det är att säga, jag orkar inte!!! Jag gör det imorgon...

Nåja, vi börjar nästa vecka. :oP

**********


Snart lider min praktik mot sitt slut och det börjar bli läge att få veta om det blir en fortsättning eller inte, bara lite drygt 2 veckor kvar på praktiken.. jag hoppas på jobb men med färre timmar. Jag kan gå 6 timmar i stället för 8.

Det återstår att se. Jag får nog jobba extra tänker jag... någon gång ibland... kanske. Kan ju alltid hoppas! :o)

Jag pratade med Pi idag, jag undrade om han hade tänkt sig till Newcastle, men det verkade inte så... han hade en annan plan. HUH!! och planen var ev att komma hit upp och hälsa på. Hmm.. Jag sa, självklart, det är bara att komma. Han hade kollat lite på resor hit upp... Coolt! Vi får väl se när och om det blir, men visst vore det roligt. Absolut!


Ugh, jag måste ringa H-sand om studierna också... ärligt talat har jag ingen lust att slutföra studierna överhuvudtaget. Jag antar att jag måste bara för att det är så lite kvar.. jag ska be dem skriva in mig på denna termin också. Men det kommer def inte bli någon energi över till dem om jag måste jobba. I så fall måste jag jobba färre timmar. Då funkar det absolut inte med 8 timmars arbetsdag. Nåja, vi får se vad det blir.

Det känns lite pinsamt att skriva in mig på nytt när jag har gjort det så många gånger och inte slutfört kursen. Slött!!! Dålig stil! Men har man ingen energi går det inte.. och nu senast berodde allt på taskig ekonomi också. Kunde inte åka ner och slutföra kursen heller... :o(


Nåja, vi får se vad det blir. Till att börja med ska jag jobba imorgon men först ska jag ta ut min jansson från ugnen. Blev så sugen på jansson och jag var tvungen att göra något innan grädden springer iväg av sig själv.
Imorgon måste jag försöka göra något av min kassler innan den springer väg också.... eller så borde jag lägga in den i frysen och åtgärda den någon gång nästa år. hahaha...

Kanske dags att uppsöka en läkare!?

Om jag kommer ihåg ska jag faktiskt ringa imorgon. Inte så lätt när man har taskigt minne. :o(


Nåja, gott nytt år och på återseende!







Kommentarer
Postat av: Diana - MissMelody

åh, nu blev jag också sugen på att baka!

2010-01-10 @ 15:31:46
URL: http://missmelody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0