Inte många knop!

Söndag 6/6 ---> Sveriges Nationaldag till minne av Gustav Vasa, när han blir kung och regeringformer utfärdades 1809 samt 1974.

Jag har inte gjort mycket idag. Har helt enkelt inte orkat. Under eftermiddagen var jag över till Mamsen, de plockade upp mig på vägen hem från stugan. Vi käkade pizza.... och sedan åkte jag hem och gjorde lika mycket som innan, dvs inget. haha...

Jag satt på teammöte när det gäller pokern. Mitt team beslutade att vi skulle ta ett break i Juli och Aug.... sedan får vi se om vi kommer dra igång teamet igen. Det känns lite drygt att spela varje jäkla helg och låsa upp sig till det. Nog för att jag har kunnat välja pga jobb, men man får dåligt samvete när man inte ställer upp. Det är en sak då man verkligen inte har tid, men när man har tid och kanske föredragit att spela något annat i stället. Nåja, det är en viss lättnad till att vi tar breaket.

Det verkar som om jag inte var den enda som ville ha ett break. hehe...


Än en gång har jag spanat på hundraser.... och jag blir mer och mer sugen för varje gång. Skulle ta en hund imorgon om jag hade råd. Egentligen borde jag inte kolla på hundsiter. Jag vet ialla fall att det ska vara en med ståöron och halvlång till lång päls. Är så sugen på en Eurasier för att de är så fina. Även Svensk och finsk lapphund är fina. Jag är lite kluven i hundfrågan. Ska jag ta en hund för den ras jag gillar eller ska jag ta en hund utifrån den aktivitet jag vill pyssla med... då tänker jag på motivationen att vilja göra som jag vill. Allt går med lite envishet har jag fått lära mig... dock har jag erfarenhet av en stycke gråhund och där gick inte allt med envishet. Ville han dra iväg så gjorde han det och det fanns inget man kunde göra. Jag köper inte riktigt den strofen längre.

Visst har jag mamsens hund att jobba med, men allt försvåras då jag inte har henne här på heltid. Vill jag jobba så måste jag dit för att antingen jobba där med henne eller ta med henne till stället där jag vill jobba med henne. Därför vore det bäst med egen hund.

Mamsen tyckte att jag skulle ta hit Rex, men då är Barro inte van att vara ensam. Det skulle bli trist för honom. Därför kommer jag inte ta hit dem.... Dessutom hårar Barro så förbenat mycket. Hmm... tror att det är ett år sedan jag hade hundarna på besök här hos mig och jag har fortfarande kvar Barro hår. Jag har ju träffat dem sedan dess.... men det är ännu längre sedan de var hemma hos mig. Det fanns en tanke om att jag skulle haft dem kring midsommar, men nu blev det inte så. På gott och ont.

Nu är det dags att drömma lite!!


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0