6 dagars schema.

Tisdag 15/6

Fick ett telefonsamtal från chefen imorse. Hon frågade hur det gick i ärendet med AF. Jag sa att jag skulle ringa dem under dagen.... dvs innan jag började mitt jobb. Eftersom det var lite regnit ute när jag skulle till jobbet tog jag bussen, samtidigt som jag väntade på bussen ringde jag AF... och gav dem instruktioner. Så, nu har jag satt bollen i rullning. Jag skulle bli väldigt förvånad om AF kom med ett positivt svar. Nåja, jag får åtminstone jobba en stund till.. helt säkert veckan ut om jag inte göra någon dundertabbe förstås.

När jag kom till jobbet var det fullt ös med städning och diverse. Jag hann inte reagera på schemat för denna vecka, då det är lite special. Då jag väl hade tid att titta på schemat så såg jag att jag hade en 6 dagars vecka framför mig. Ewww!!!! Jag har inte jobbat 6 dagar på raken på hur många år som helst. Det är hur tufft som helst. Speciellt om man bara får ha en dag ledig innan och en dag efter. Det är fruktansvärt drygt. Jag måste kolla lite närmare på det. Inte nog med att det är 6 dagar, det är dessutom mertid tors, fred, lör och söndag. Så hmm hmm... Kan vara värt att kika närmare på det. Jag kommer förmodligen vara halvdöd på söndag och säkert jobba som en zombi. Dessuom blir det förmodligen en liten utekväll på Lördag. Tänkte inte partaja, men det är möjligt att en cider eller drink slinker ner.

Då jag hade slutat jobbet för dagen ringde jag till kära bror för att höra om han kunde skjutsa hem mig. Kände inte för att gå hem i mina foppisar. Till min stora otur slutade lokaltrafiken med kvällsturer förra veckan. Det är antingen apostlahästar eller cykel som gäller på kvällen. Eftersom jag inte kunde ta bussen eller hade cykeln så fick det bli Taxi Bror i stället. :) Och det gick ju bra, för Taxi Bror är ju i alla fall ganska snabb.

Nåja, nu är det sussa som gäller, lite trött i ögat.. har inte återhämtat mig från helgen än.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0