Mycket jobb!

Måndag 21 juni!

Tiden har gått lite halvsnabbt igen. Tänkte skriva lite i helgen men orkade inte. Jag har jobbat hela jäkla helgen, inte bara 8 timmar utan det har blivit extar timmar, pga skada, special helg och annat. Till viss del har det varit en kaotisk helg men inte horrible. Det har bara varit mycket spring hit och dit och mina ben skriker av ömhet, speciellt musklerna vid smalbenen. Antar att jag har lyckats få någon form av benhinneinflammation... jag vet inte. Inte nog med att jag har stått hela dagarna på jobbet , Jag även varit ut på partaj i lördags. Drog iväg till en kompis direkt efter jobbet och det blev en hel del promenerande då också.... inte konstigt att man får problem med fötter och ben.

Just nu är jag inne på fjärde arbetsdagen i rad.. jag har två dagar till att jobba innan jag får någon ledig dag. Hade jag inte fått ledigt i torsdags så hade detta varit min 7:e dag. Tack och lov fick jag ju ledigt, då en annan tog mitt pass förra veckan.

Nu finns det förstås ett sug från andra att få jobba något av mina kvarvarande pass, men jag tror nog att jag biter ihop och jobbar dem. Det är inte roligt för chefen att krångla hit och det med scheman... det blir lite tjorvigt för henne också. Dessutom ska jag ju ha en veckas semester denna månad så, det lär ju svida lite i plånkan i slutet av månaden. Dock tror jag att jag får en ganska bra lön denna månad, jag får väl försöka hushålla med pengarna.

Tanken var att vi skulle åka iväg under min semester, men jag vet inte hur det ska gå, vet inte vem jag ska ha som kattvakt. Jag är ju beredd att betala en slant, men jag vill ju veta att katterna blir omhändertagna på ett bra sätt. Jag kanske borde vaccinera dem och höra med ett pensionat om de kan ta emot katterna. Det rör sig om ca en vecka. Jag räknade ut att det skulle gå på ca 1000 kr. Inte riktigt men nära. Kan ju förstås vara värt det. Men samtidigt känns det som lite waste of money! hahah... Får fundera på det! Här närmast är det midsommar som gäller... vet icke vad jag ska göra. Vet att jag jobbar hela fredagen.... det förstör förstås ganska mycket vad midsommar. Innan jag är ifrån jobbet så är klockan närmare 20.00 och innan jag är hemma är klockan nästan 20.30... Egentligen bryr jag mig inte så mycket, hade kunnat jobba hela den helgen... Jag skulle ha erbjudit mig att jobba om jag hade haft förtroendet att ta en öppning t ex.... men men... nu är det inte så. På gott och ont! Det löser sig nog! Det verkar som om jag är på god väg ialla fall.... :)

Nu är det ialla fall dags för mig att sussa så jag orkar med morgondagen. Är lite trött i ögat.... eller rättare sagt, jag måste sova för att orka. hahah..  Får se om jag kanske svänger förbi gymmet imorgon om jag är morgonpigg.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0