Vilken helg!

Måndag 14/6

Vilken helg det har varit! När jag slutade jobbet i söndagskväll kändes det som om jag skulle ha sprungit ett maraton. Jössus så mycket folk vi har haft alla dagar, fredag, lördag och söndag... lördag och söndag har varit värst. Nu förstår jag konceptet som min chef vill att vi ska göra, dvs motionera till och från jobbet. Det är enbart för att vi ska orka hålla tempo på jobbet. Hade jag påbörjat jobbet nu och inte när jag gjorde förra året i november så hade jag dött på fläcken. hahahaha.... Det var bara att bita ihop och pumpa! När halva söndagen hade gått var jag väldigt trött och kände att jag höll på att sacka efter. Orkade helt enkelt inte... förvisso tänker man inte så mycket när man väl står där. Allt verkar gå per automatik ändå. När till och med en kollega tycker att man har gjort ett bra jobb så har man antagligen gjort det. Det kändes bra att gå hem på Söndagkväll. :o)

I helgen gjorde jag något annorlunda. Jag skapade mig en profil på tradera och budade på en stor klösställning till katterna. Jag vann aktionen... så jag borde få hem klösställningen i slutet av denna vecka eller någon gång nästa vecka. Kvinnan som hade objektet hade väldigt gott omdöme så jag hoppas att det inte blir något strul. Den jag lade budet på var den beiga. Jag tror nog att katterna blir glada över den.

 

Lite irriterad blev jag dock idag! Jag satt framför datorn (som vanligt), satt lutat mot ena armstödet och hade benen över det andra. Knuttis kom för att kela och när han hade legat i famnen en stund ville han lägga sin tass på kinden,.. nog för att det är lite gulligt, men jag vill egentligen inte ha hans tassar i ansiktet. :) Jag tog hans tass i handen och per automatik började jag kolla klorna... till min stora fasa trodde jag att han hade brutit klon till sporren. Den såg så konstig ut. Jag började kolla de andra tassarna också. Det visade sig att veterinären hade klippt alla klor på katten. Detta gjorde mig irriterad. Nog för att jag hade lämnat in katten för kastrering, men inte för att få klorna klippta. Han är ju en katt.... han ska ha klor!!! ffs... :(  Det kändes inte så roligt att se detta då jag precis har beställt en klösställning till dem. Jag kan ju inte sätta upp den förrän klorna har vuxit till sig. Hur ska han annars kunna klättra, det är ju liksom hela poängen med en klösställning. De kunde ju ha informerat mig först, innan de nöp klorna på honom. Då hade jag ju åtminstone haft möjligheten att säga nej tack. Jag har tyckte att hans vässande har låtit annorlunda och nu förstår jag ju varför... häromdagen hade han även problem med att klättra upp för ryggstödet på fotöljen och detta förklarar saken. Grr... blir lite less!

Tidigare under dagen hade jag varit hem till mor. Tänkte passa eftersom både hon och jag jobbar imorgon och hon fyller år. Jag inhandlade ett stycke smörgåstårta för familjen. Efteråt for jag hem och slappade. Innan besöket hos mor var jag förbi på gymmet för att få en introduktion av maskinerna och ett program att träna efter. Efter gymmet drog jag ner på stan och kollade efter nya träningsskor... det fick bli en "fritidssko", en allarounder. Det var ett bra pris på dem så jag kräver inte så mycket. Visst hade jag velat ha en bättre sko, men då får man gå upp i pris och jag har ingen lust att lägga ut en massa jäkla pengar på sådana skor när jag kan få dem för ett par hundra. De brukar oftast vara ganska bra även om mina sista skor har varit tarvliga. Dessa var av märket adidas och min erfarenhet är att adidas brukar hålla ett tag. De senaste jag hade höll från att jag var 12 år tills jag var 18. :) Därefter fick jag säga bye bye till skorna. De var i och för sig svindyra på den tiden. hehehe....

Nåja, kvällen innebar en hel del slappande och nu ska jag inta horisontalläge och sova lite så jag orkar jobba imorgon.

 

På återseende!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0