What the f....?

Fredag 4/6 igen.


Nåja, jag hade inget bättre för mig så jag tog mig ner till jobbet, för att berätta för de andra hur läget låg till. Jag passade på att käka på jobbet och jag fick syn på chefen. Jag gick ut till henne när jag var klar med maten och vi pratade lite. Det slutade med att hon skickade upp mig till AF... för att jag skulle icke acceptera detta. Sagt och gjort, jag sprang upp. Jag frågade om detta inte kunde utredan innan midsommar... men tydligen inte. Vi pratade lite om både det ena och det andra.... och helt plötsligt råkade jag nämna att jag hade en pågående utredning via vårdcentralen, att jag har gjort tester för depression. Så, nu måste jag prata med vårdcentralen och höra om de kan skriva ut ett intyg åt mig. Det är en början ialla fall och det kan räcka som ett underlag för AF i sin bedömning, givetvis måste de ju gå vidare i ärendet, men det kan räcka tillfälligt.

Tala om snurr snurr....  jag jobbar som vanligt på måndag till att börja med så får vi se sedan.


Chefen ville ju helst inte ta in någon annan, än de hon har i tanken. Detta med att jag är pålitlig, jag kommer i tid och jag jobbar så gott jag kan. Är det inte så att jag kan fortsätta så måste hon göra ändrigar i schemat och kanske ta in någon utifrån. Det är inget hon vill eftersom hon vill ha "kända" personer på plats. Men samtidigt måste hon ha någon som kan jobba i topp speed, eftersom detta är inkomstrelaterat för henne. Det är sommaren hon lever på i första hand... det är så viktigt.


Vore jag inte så jäkla envis av mig så hade jag givit upp detta jobb för länge sedan. hahahah...


Nu ska jag försöka ta det lilla lugna och kurera mig från min förkylning. Tur att det är tarvligt väder annars kanske jag hade varit avis för att jag inte hade kunnat följa med päronen till stugan. Brorsan åkte ut idag, han skjutsade hem mig från stan idag. Det var timing från min sida... annars hade jag fått ta apostlahästarna eller bussen från stan. Var lat när jag åkte in... tog bussen. Så, nu ska jag dra täcket över mig och krypa ner i soffan.


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0