Höst

Kan bara konstatera att sommaren har sprungit förbi och nu är det höst igen. Ja, jobbfronten flyter på med massor av jobb så man blir helt slut. Man ska väl inte klaga utan vara glad att man faktiskt har ett jobb att gå till, även om det många gånger kan vara väldigt jobbigt. :) Men, man ska plågas för att kunna uppskatta de bra dagarna i livet. ;)

 

Kärleksfronten.. hmmdidum... Skulle väl kunna skriva en story där, men jag gör det kort. Det blev inget sammanboende. Kände att allt började inkräkta på min lediga tid alltför mycket. Jobbet tog den mesta energin så allt blev bara jobbigt i slutändan. Någonstans måste man följa magkänslan även om en del säger följ hjärtat. Så här i efterhand tror jag nog att jag gjorde ett bra val som valde att bryta med vinter/vårens kärlek. Förvisso betyder han fortfarande väldigt mycket för mig... men det räcker inte. Känner att jag kan inte vara med någon för att vara snäll heller.

 

Med åren som singel har jag nog blivit lite bortskämd med att ha min egen tid och mitt utrymme och min röra. Jag känner och tycker att den dagen (om den kommer) då jag ska bli sambo på nytt... då ska det flyta på utan att man behöver uppmärksamma varje rörelse i förhållande. På något sätt ska det kännas bra att vara tillsammans på heltid i så fall. Man ska vilja vara i närheten av varandra men kanske inte sitta klistrade... Jag vet inte! Jag vet bara att jag behöver min space!!! Jag behöver mitt liv!!! Jag kanske är lite ego och lite krävande på mina rutiner, men det är jag i ett nötskal. :) Älska mig som jag är! :)

 

Livet går vidare så är det! Jag tror mycket att är det tänkt så blir det... annars blir det inte!

 

Har haft äran att ha Rex hos mig över älgjaktsperioden. Det var riktigt nice! Hade mer eller mindre glömt att han var här förra hösten och träffade missekissarna. Allt funkade super den här gången. Knuttis och Rex blev bästa vänner i slutändan. Sorgligt nog kom husse och hämtade Rexpojken! Men men... Vi har liksom kommit överens om att Rex ska bo där borta... och jag är inte den som vill bråka.

 

 

Nu är det snart dags att förbereda sig för ett lite kvällspass på jobbet. Härligt det! :)

 


På återseende!

 


Ps. Ska försöka skriva lite oftare. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0