Lördag och popcorn

Lördag den 17/9 idag... och jag mumsar popcorn idag. Det är nog kanske 5-6 år sedan jag åt popcorn sist. Det kanske är ännu längre sedan, kommer inte ihåg. Länge sedan i alla fall. Dagen till ära har jag jobbat hela dagen. Gott det, slapp ju bekymra mig om vad jag skulle hitta på. :)

Eftersom jag inte har någon helgledighet numera (sällsynt) tänkte jag att jag i alla fall skulle unna mig något gott. Det är ju trots allt lördag. Så, det fick bli lite popcorn. Mina kära missekissar blev jättekonstiga när jag startade micron och det började poppas! Japp, jag kör med micropopcorn, bara för att min popcorngryta har blivit förstör sedan X antal år sedan. :( Det var något som glömde grytan med popcorn i på plattan, utan att ens slå av plattan.... och det var inte jag. ) Då får det bli micropopcorn, det funkar ju det med och det blir ju nästan lite godare än popcorn man gör själv...

Hur som helst... Katterna blev jätteroliga, de började nosa i luften. De hade aldrig känt popcorndoft tidigare så självklart blev det intressant. Knuttis var väldigt nyfiken på ett popcorn när jag hade hällt upp i skålen. Som vanligt ramlade det något utanför och jag försökte fånga akten på bild. hahahaha...



Når man inte från golvet kan man ju alltid hoppa upp på bordet! :)
Scrollis och Knuttis inpekterar ett popcorn. :)




Åsså min privata popcornskål! :D




Så nu ska njutas av lite popcorn och TV-tittande och sedan blir det sängen.



På återseende! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0